Шановні учні та батьки!
В нашій бібліотеці можна:
•взяти цікаву книгу;
•розповісти про книгу, яка сподобалась;
•підготувати повідомлення, доповідь, презентацію;
•знайти в мережі Інтернет потрібну для навчання інформацію;
•почитати газети та журнали;
•виконати домашнє завдання.
Основні завдання бібліотеки:
– виховання інформаційної культури школярів, постійного їх прагнення до пошуку інформації, осмисленого добору інформаційних джерел, формування навичок систематизації та особистісної оцінки інформації;
– виховання в учнів культури читання, бережливого ставлення до книги, прищеплення навичок самостійної роботи з книгою, потреби в читанні;
– формування загальної та правової культури, національної свідомості, громадянськості, патріотизму;
– виховання громадянина України, поваги до державних символів, конституції України, рідної мови, мовного етикету, духовних надбань українського та єврейського народів.
Структура бібліотеки:
– абонемент;
– читальний зал;
– книгосховище для зберігання книг.
Користувачі мають право:
– користуватися абонементом;
– готуватися до уроків та позакласних заходів;
– брати участь у бібліотечних заходах.
Історія створення шкільної бібліотеки
«Золото, срібло, перли, пурпурний одяг,
мармурові споруди, картини та предмети
можуть приносити тільки скороминуче задоволення,
книги ж можуть викликати надзвичайне захоплення:
вони говорять з нами, як живі, вони – наші кращі порадники,
наші найближчі друзі».
(ПЕТРАРКА)
Книги у всі віки були, є, і будуть духовними скарбами, джерелами інформації. Літописець Іларіон писав: « Ярослав посіяв книжними словами серця вірних людей, а ми лишень пожинаємо книжне вчення…»
Завдяки бібліотеці ми маємо унікальну можливість познайомитися з історією та культурою народів світу, рідного краю. Без шкільної бібліотеки неможливо уявити сьогодні навчання і виховання школярів. Без неї неможлива освіта і самоосвіта педагогічних працівників. Книга… Важко переоцінити її значення для людства. Спочатку рукописна, а потім друкована книга була і залишається невичерпним джерелом знань. Впродовж багатовікової історії становлення і розвитку української освіти бібліотека була невід’ємною складовою навчального закладу і відігравала значну роль в укладенні інтелектуального фундаменту нашого народу. Історія бібліотек нерозривно пов’язана з історією навчальних закладів, з розвитком суспільства. З видатними особистостями , які дбали про розвиток освіти, про створення бібліотек при навчальних закладах.
У 1988році у Чернівцях сформувалась ініціативна група, яка поставила перед собою мету в нових умовах сприяти обє’днанню євреїв міста на грунті відродження національної культури. Збиралась ця ініціативна група на вулиці Наливайка, в приміщенні будинку Леоніда Грінберга. Зусиллями цієї групи була створена єврейська громадська бібліотека.
З початком відкриття школи 16 вересня 1991 року почалося комплектування бібліотеки підручниками. Більшу їх частину позичили інші школи. Підручники з івриту, єврейської історії та традицій були надіслані з Ізраїлю. Шкільна бібліотека мала не дуже привабливий вигляд: кілька стелажів з книгами, стіл бібліотекаря. Читального залу не було за браком приміщень.
З приходом до школи нових учнів постало питання про її розширення і школі віддають будівлю, в якій знаходився раніше Чернівецький інститут післядипломної педагогічної освіти – інститут вдосконалення вчителів. За австрійських часів в цій будівлі були казарми, за румун – чоловіча гімназія, потім школи № 14 і 34. З 1992 року школа знаходиться за адресою: вулиця Шкільна,2 і вона набуває статусу загальноосвітньої.
Бібліотека отримує приміщення, в якому була бібліотека інституту, а разом з ним шафи і стелажі. Згодом було виділено додаткове приміщення для збереження фонду підручників, в якому колись знаходився архів бухгалтерії міськвно. Надходження друкованої продукції школою систематично здійснюється обласним бібліотечним колектором. Це підручники, художня література, науково-пізнавальна,галузева,педагогічна, методична, література для молодших школярів, довідкова, література серії «Шкільна бібліотека». Підручники з єврейських дисциплін були отримані з Ізраїлю за допомогою агенції «Сохнут» та всесвітньої єврейської організації «Джойнт».
В 2010 році завдяки організації «Мідрешет Єрушалаїм» та голові єврейської громади Чернівецького регіону Льва Клеймана в бібліотеці був зроблений ремонт, закуплені сучасні книжні шафи. Згодом в бібліотеці з’явився комп’ютер, який підключили до мережі Internet і бібліотека набула сучасного вигляду. Завдяки комп’теру тепер є можливість знаходити і отримувати любу інформацію.
Бібліотечний фонд має вільний доступ до користування. Змістовному розкриттю книжкового фонду допомагають постійно діючі відкриті тематичні полички: « Створення української держави», «Жити за основним законом», «Українська – мова державна», «Наші свята та традиції», «Катастрофа європейського єврейства», «Сторінками української історії», «Сторінками єврейської мудрості», «Тора – закон єврейського життя». «Становлення української держави» та ін. Бібліотечно – бібліографічний фонд шкільної бібліотеки складається з каталогів і картотек; з довідкового фонду: довідкових видань, енциклопедій, довідників, словників, тематичних папок: «Закони України в галузі освіти», «Всесвітні та міжнародні дні», «Національна символіка України», «Національна символіка Ізраїлю», «З історії Буковини», «Чернівці єврейські», «З історії Чернівців», «Твій друг – книга», «Я і мої права» та ін.
Стало традицією проводити кожного року в кінці березня «Тиждень дитячої та юнацької книги», в якому проводяться такі заходи, як: літературні свята,ранки, конкурси, вікторини, літературні композиції та ін.. Проводимо спільні заходи з ОДб – Обласною Дитячою бібліотекою,що по вулиці Шевченка, та з центральною юнацькою бібліотекою – її читальним залом, що по вулиці Головній.
У школі відбуваються зустрічі з письменниками та поетами нашого краю: В. Вознюком, В. Колодієм, Ж. Макаренком, О. Довгань та ін.. З творчістю Оксани Довгань наші учні та вчителі були знайомі дуже добре, тому що вона недовгий час працювала в нашій школі вчителем української мови та літератури. І її збірки віршів також у нас лишилися. Під впливом таких зустрічей у наших дітей почали пробуджуватись поетичні таланти. Таким чином зібрався літературно-мистецький альманах «Ранкові промінці поезії», до якого ввійшли вірші дітей з різних класів нашої школи.
Без участі бібліотеки не проходить жодне шкільне свято. Особливими святами для першокласників завжди є «Свято Букваря»,»Прощавай, Букварику!». «Посвята в читачі», що є ланкою в роботі бібліотеки по збереженню навчальної книги. Ці свята є масовими формами роботи з виховання дбайливого ставлення до книги. Після них першокласники записуються в бібліотеку. Щорічно 30-го вересня відзначається Всеукраїнський день бібліотек. До цього свята в бібліотеці організовуються різноманітні заходи, спрямовані на підвищення ролі книги в суспільстві та історико-культурному житті людей: виставки, бесіди, перегляди літератури з тем: «Скарбниця людської мудрості», «Аптека для душі», бесіда з презентацією «Перші книги людства», «Бібліотека – книжний дім» та ін.
З метою поліпшення роботи щодо збереження навчальної книги, поваги до праці людей, які її створюють, а також залучення підростаючого покоління до книги, як джерела знань, культурних надбань та цінностей народу проводимо акцію «Збережи книгу», для чого створюється бібліотечний актив з учнів школи. Він розробляє «Єдині вимоги щодо використання і збереження підручників» ,згідно яких проводить рейди-перевірки стану збереження підручників. Результати акції висвітлюються на стенді «Збережи книгу» та у бюлетенях «Книга дякує…» та «Книга скаржиться…». В канікулярний період працює «Книжкова лікарня» – дарує книгам «друге життя».
Вже другий рік поспіль в жовтні місяці проводиться Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек. Того року він проходив під девізом : «Шкільна бібліотека – стратегічний партнер освіти». Цього року він проходить під девізом: «Виховуємо громадянина – патріота України», тому що Міністерством освіти і науки України прийнята Концепція національно-патріотичного виховання молоді.
Виховання культури читання – одна із складових форм робити. Найефективнішими є бібліотечні уроки, які проводяться в початкових класах разом з бібліотекарем. Потім ця робота продовжується в середній і в старшіій школі. Її доповнюють класні керівники і вчителі – предметники.
Робота бібліотеки ведеться відповідно до річного плану роботи школи. Вона спрямована на національне, громадянське, родинне, естетичне, правове виховання. В умовах, коли інформація стає одним із провідних ресурсів розвитку суспільства, значно активізувалася роль шкільної бібліотеки, як інформаційного осередку освіти головним призначенням якого є формування інтелектуального потенціалу держави. Саме зараз в Україні виникла гостра потреба в активній творчій особистості, що покликана стати спадкоємцем і творцем української та світової культурних цінностей, спроможних адаптуватися в насиченому інформаційному світі. Адже творчий імпульс може бути пробуджений саме потрібною, або своєчасно рекомендованою статтею чи книгою і ця обставина може стимулювати всебічний розвиток особистості через творчий підхід до розумової діяльності, прищеплюючи культуру розумової праці, тобто до читання.
ІСТОРІЯ ВУЛИЦІ ШКІЛЬНОЇ
Детальна інформація…
ВИСЛОВИ ВІДОМИХ ЛЮДЕЙ ПРО КНИГУ І БІБЛІОТЕКУ
Детальна інформація…
ЛІТЕРАТУРНИЙ ФЕНОМЕН ЧЕРНІВЦІВ
Детальна інформація… |