Кабінет інформатики

ПІБ зав. кабінетом Фрейліхман Грета Йосипівна

Предметний профіль: кабінет інформатики

Методи та напрями діяльності вчителя

    Інформатизація освіти – процес підготовки людини до повноцінного життя в умовах інформаційного суспільства.
Вчитель інформатики Фрейліхман Грета Йосипівна вважає, що нові інформаційні технології в освіті сприяють:

  • розкриттю, збереженню та розвитку індивідуальних здібностей учнів;
  • формування пізнавальних якостей, прагнення до самовдосконалення;
  • забезпеченню комплексності вивчення явищ дійсності, невідривності взаємозв’язку між технікою, гуманітарними науками, мистецтвом, прикладними науками;
  • повсякденному динамічному оновленню змісту, форм і методів навчання та виховання.

    В епоху бурхливого розвитку комп’ютерних технологій викладання шкільного курсу інформатики вчитель інформатики Фрейліхман Грета Йосипівна, будує свої уроки таким чином, щоб учні змогли опанувати теоретичні знання, набути практичних навичок, які були б достатніми для самостійного освоєння нових технологій і програмних продуктів. Мета вчителя полягає не в тому, щоб наздогнати такий мінливий комп’ютерний світ, а в тому,щоб виховати в учнів інформаційну культуру, забезпечити їм той рівень комп’ютерної грамотності, з якою дітям буде легко рухатися вперед, обираючи напрямок відповідно до свого виду діяльності. Вчитель працює над проблемою: „Використання мультимедійних навчально-тренувальних комплексів для ефективного оволодіння навичками роботи з програмним забезпеченням». Інформатизація шкільної освіти викликає певний інтерес, який виявляється до впровадження нових інформаційних технологій. Комп’ютер дає нові можливості для творчого розвитку дітей, можливість вирішувати більш цікаві і складні завдання. Метою всього курсу “Інформатики” є формування теоретичної бази знань учнів з основ інформатики та практичних навичок використання засобів сучасних інформаційних технологій у повсякденній практичній, зокрема навчально – пізнавальній, діяльності учнів.

    Згідно вимог програми, вчитель працює над виробленням в учнів практичних навичок, а саме:

  • навички роботи з пристроями введення – виведення інформації;
  • програмним забезпеченням загального та навчального призначення: редакторами текстів, графічними редакторами, електронними таблицями, системами управління базами даних;
  • інформаційно – пошуковими системами;
  • навичок складання, описування та реалізації головних алгоритмів і програм з використанням засобів навчальної алгоритмічної мови та реальних мов програмування;
  • працювати із засобами операційної системи.

Додаткова інформація

    Мети курсу Грета Йосипівна намагається досягти через практичне оволодіння учнями навичками роботи з основними складовими сучасного програмного забезпечення комп’ютерів, через ознайомлення з функціональним призначенням основних пристроїв ПК, основами технології розв’язування задач, починаючи від постановки задачі й побудови інформаційних моделей і закінчуючи інтерпретацією результатів, отриманих за допомогою комп’ютера. На уроках застосовує інноваційні (мозковий штурм, роботу в групах, парами), проблемно-пошукові, асоціативні методи навчання. Саме методи, які розвивають алгоритмічне мислення, пізнавальні інтереси та творчість учнів, дають добрі результати навчання.

    При роботі з технікою розвиває й творче мислення, бажання цікаво, нестандартно реалізовувати свої завдання, зокрема, при створенні презентацій, роботі з програмою Microsoft Word, Microsoft Excel, тощо.
Грета Йосипівна розробила комплекс інструкцій до виконання всіх практичних робіт, передбачених програмою вивчення курсу інформатики. Практичні роботи, які проводить вчитель завжди є різноманітними, передбачають, як репродуктивні та реконструктивні дії, так і творчі, пошукова та варіативні завдання, в залежності від особистих здібностей учнів та від етапу вивчення теми.
Також вчитель вже багато років працює над створення власних оригінальний програмних комплексів для ефективного оволодіння навичками роботи з програмним забезпеченням. Ці програмні комплекси передбачають самостійну роботу учнів по вивченню та опрацюванню нового матеріалу, містять наочні приклади, комплекс практичних завдань для тренування, закріплення, узагальнення та систематизацію вивченого матеріалу.
Цей свід досвід Грета Йосипівна неодноразово представляла на міській конференції «Талант та елітарнійсть», семінарах та круглих столах вчителів інформатики. Досвід роботи переконує, що використання комп’ютера є важливим засобом унаочнення навчального процесу, підвищення зацікавленості учнів навчанням, розвитку творчих здібностей та пізнавальної активної самостійності, розвитку алгоритмічного мислення, формування інформаційної культури.
Найефективнішими формами роботи є інтегровані уроки, робота в групах, мікрогрупах, що виробляє в учнів вміння вести дискусію, спілкуватися одне з одним, аналізувати, робити висновки, розвиває творчі здібності. Вчитель часто проводить інтегровані уроки інформатик-математика, інформатика-історія, інформатики- іврит. Для глибшого розуміння учнями навчального матеріалу використовую місцевий краєзнавчий матеріал, схеми, малюнки, таблиці, статистичні дані. Якщо учень може подумки створити цікавий проект чи образ, але не володіє навичками реалізації цього проекту, то на допомогу завжди прийде комп’ютер.
Приділяє велику увагу роботі з обдарованими та здібними учнями. Щорічно школярі стають призерами конкурсів, олімпіад, та проектів.

  • 2012-2013 н.р. – Лапшина Анастасія (9 клас) – І місце на ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій; ІІІ місце – на ІІІ етапі (областному).
  • 2012 р. – троє учнів стали призерами міського конкурсу юних програмістів та користувачів ПК «Інформатик» (ІІ місце в номінаціях «Моя перша книжка», «Презентація» та «Програмування»).
  • Учениця 10 класу Чокалюк Богдана отримала ІІ місце на міжнародному конкурсі плакатів «Екологія інформаційного простору» у Москві (2012 рік), а учень 6 класу Павлюк Антон став переможцем міжнародного екологічного конкурсу «У кого бджоли – у того й мед» (секції «Комп’ютерна анімація»), фінал якого проходив у Польщі.
  • 2013 р. – Шмуклер Олексій (10 клас) – ІІ місце на ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики (програмування), Демченко Денис – ІІІ місце на ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики (програмування).
  • 2013 р. – двоє учнів стали переможцями (1 місце) міського конкурсу юних програмістів та користувачів ПК «Інформатик» в номінаціях «Моя перша книжка» та «Презентації».
  • 2013 р. – Павлюк Антон (8 клас) – ІІІ місце на міському конкурсі «Інформатик» в номінації «Програмування» та ІІІ місце на обласному конкурсі «Байт».

  • 2014 р. – Павлюк Антон (9 клас) – ІІІ місце на ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики (програмування).

    Грета Йосипівна приймає активну участь у різних проектах у творчій співпраці із іншими вчителями-предметниками. Так в 2012 році методична розробка інтегрованого заняття з економіки «Маркетинг», над якою працювали Грета Йосипівна, Мадей Галина Володимирівна та Цибулянко Олена Володимирівна стала переможцем всеукраїнського конкурсу, який проводив Платинум-банк.
Також у 2012 році проектна робота в рамках міжнародного конкурсу «Чебур», координатором якої була Фрейліхман Г.Й., отримав приз за кращий дизайн. А в 2013 році друга частина цього проекту перемогла в номінації «Кращий груповий блог. За унікальні авторські матеріали».
В 2013 році учні школи під керівництвом Фрейліхман Г.Й. посіли ІІІ місце в міжнародному конкурсі проектів ORT iJET Challenge 2014.
В 2013 році Грета Йоcипівна посіла І місце в міжнародному конкурсі методичних разробок для роботи з інтерактивною дошкою серед вчителів освітньої мережі ОРТ.

   

Залишити відповідь