Основні види діяльності практичного психолога в системі освіти
Основні напрями роботи практичного психолога:
I. Діагностична робота (планова або по запиту педагогів, батьків, адміністрації):
– діагностика готовності до школи дошкільнят
– визначення готовності молодших школярів до навчання в середній школі;
– діагностика та розвиток міжособистісних стосунків учнів середньої школи;
– дослідження особистісних особливостей учнів пубертатного періоду;
– діагностика професійного самовизначення підлітків;
– діагностика здібностей обдарованих дітей;
– дослідження особистісних проблем дітей девіантної поведінки.
II. Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота:
– допомога дітями з порушеннями поведінки;
– сприяння більш ефективному початку навчання та адаптації першокласників;
– сприяння адаптації п`ятикласників до середньої школи;
– створення сприятливих умов для ефективного міжособистісного спілкування в учнівському середовищі;
– сприяння професійній готовності старшокласників.
ІІІ. Психологічна просвіта на запит адміністрації, педагогів, батьків та учнів з урахуванням цільової групи та ситуації:
– виступи на батьківських зборах;
– бесіди та консультації педагогів та батьків;
– виступи на педрадах;
– лекції та тренінги для учнів у рамках щомісячних годин психолога.
– сприяння професійній готовності старшокласників.
IV. Консультативна робота (з батьками, педагогами та учнями) за тематикою:
– труднощі у спілкуванні школярів з однолітками та батьками, їх соціальна-психологічна поведінка та психологічне самопочуття (агресивність, тривожність і т.д.);
– освоєння навичок самопізнання та самоаналізу серед підлітків;
– отримання психологічної підтримки та допомоги у життєво складних ситуаціях (розлучення батьків, хвороба, входження в новий колектив і т.д.);
– проблема батьківсько-дитячого спілкування (за запитом батьків);
– проблема поведінки школярів протягом навчально-виховного процесу (за запитом педагогів, батьків).